29. 9. 2020

Přemýšlíte, co budete dělat v důchodu?

 Říká se, že důchodci nemají na nic čas. Je to fakt, který jsem si nemohl dříve představit. Jsem v důchodu už šest a půl roku (to to letí), a jsem docela zaneprázdněný a vůbec se nenudím. Nepatřím mezi dědečky, kteří chodí krmit ptáčky a posedávají v parku na lavičkách nebo v čekárnách ordinací. I když musím myslet i na preventivní prohlídky a tak se tam také občas zastavím. Mám poměrně dost zájmů a hlavně mám na všechno daleko víc času, než když jsem chodil do práce. V zaměstnání jsem byl spokojený a dodnes vzpomínám na své kamarády a na zážitky, kterých bylo mnoho. Co udělat pro spokojené stáří? Než půjdeš do důchodu, zaplať všechny úvěry a půjčky a našetři si nějaké peníze pro spokojené stáří. Začni spořit od 45ti let. Zaměř se na dobré vztahy s rodinou, dětmi a vnoučaty. Věnuj se svým koníčkům a nebraň se novým technologiím. Nauč se je používat.

Velkým trhákem pro důchodce je záliba sledovat slevové akce v obchodech. To zabere poměrně dost času, ale je to záliba. Proč dávat za mléko 14 Kč, když tento týden ho mají za 9,90 Kč? To dá rozum. Všechno si najdu na internetu a potom se vydám na projížďku. Obchody mám v okruhu 2 km a benzínu se to nedotkne. Při větším nákupu, tak na týden, ušetřím minimálně 400 – 500 Kč. Mám víc času se věnovat své životosprávě, což při zaměstnání a směnách v DP nebylo možné. Už jsem shodil 10 kg a pokračuji dál.

Občas se setkávám s dřívějšími kolegy, dáme si pivko a někdy i večeři. Někdy se jdu jen tak projít a rád fotografuji a potom si záběry zpracuji na počítači. Občas udělám i video z nejrůznějších výletů s rodinou a s vnoučaty nebo s kamarády. Navštěvujeme se, nebo se setkáváme se sestrou a potom zajdeme na vínečko. Byli jsme spolu i na dovolené v zahraničí a opět plánujeme další. Cestování mám rád. Byl jsem také v lázních v Maďarsku s kamarády a doma v Luhačovicích. Chce to mít nějaké našetřené love a slušný důchod. Potom se opravdu nebudete nudit.



Na Letné

Na Letné
Praha