19. 10. 2020

Tramvajová trať Partyzánská – Trojská.

Mnoho zajímavých článků bylo již zveřejněno o tramvajovém provozu v oblasti Prahy 7 a Prahy 8. Je to již mnoho let, kdy se otevřel most Barikádníků (29. října 1928) a byla umožněna jízda tramvají na Pelc Tyrolku (od 17. ledna 1936)  až na Vychovatelnu, ulicí V Holešovičkách. Tento stav trval až do 15. ledna 1975, kdy se provoz zastavil a tramvaje tuto trať definitivně opustily.

Vzrůstající problémy v dopravě pro obsluhu sídlišť Kobylisy, Ďáblice, Bohnice, „urychlily“ výstavbu tratě Partyzánská – Trojská. Provizorní most přes Vltavu, nejdříve trámový byl vyměněn, provoz zastaven v roce 1980 a teprve v roce 1981 se zprovoznil tzv. Rámusák, alespoň pro směr do centra. Druhé koleje na druhé mostovce se cestující dočkali 1. července 1982. Svému účelu sloužil neplánovaně a "dočasně" téměř třicet let. Definitivně skončil v září 2012.

V úseku tratě Trojská – Nad Trojou resp., Hercovka, vznikl nejprudší svah se sklonem 80,15‰. Trať proto měla charakter železničního hradla, s bezpečnostními signalizacemi, předpisy a dispečerským stanovištěm. Dodnes je provozována, i když z počátku měla mnoho kritických námitek odborníků.

Skvost, který vznikl na místě Rámusáku je opravdu úžasný. Slouží nejen pro tramvaje a automobilový provoz, ale i pro cyklisty a pěší. Tak tedy 6. 10. 2014 se otevřel nový Trojský most a Praha dostala moderní a architektonicky nejhezčí mostní stavbu. 






Na Letné

Na Letné
Praha