Mnoho zajímavých článků bylo již zveřejněno o tramvajovém
provozu v oblasti Prahy 7 a Prahy 8. Je to již mnoho let, kdy se otevřel
most Barikádníků (29. října 1928) a byla umožněna jízda tramvají na Pelc
Tyrolku (od 17. ledna 1936) až na
Vychovatelnu, ulicí V Holešovičkách. Tento stav trval až do 15. ledna 1975,
kdy se provoz zastavil a tramvaje tuto trať definitivně opustily.
Vzrůstající problémy v dopravě pro obsluhu sídlišť
Kobylisy, Ďáblice, Bohnice, „urychlily“ výstavbu tratě Partyzánská – Trojská.
Provizorní most přes Vltavu, nejdříve trámový byl vyměněn, provoz zastaven
v roce 1980 a teprve v roce 1981 se zprovoznil tzv. Rámusák, alespoň
pro směr do centra. Druhé koleje na druhé mostovce se cestující dočkali 1.
července 1982. Svému účelu sloužil neplánovaně a "dočasně" téměř
třicet let. Definitivně skončil v září 2012.
V úseku tratě Trojská – Nad Trojou resp., Hercovka,
vznikl nejprudší svah se sklonem 80,15‰. Trať proto měla charakter železničního
hradla, s bezpečnostními signalizacemi, předpisy a dispečerským
stanovištěm. Dodnes je provozována, i když z počátku měla mnoho kritických
námitek odborníků.
Skvost, který vznikl na místě Rámusáku je opravdu úžasný. Slouží nejen pro tramvaje a automobilový provoz, ale i pro cyklisty a pěší. Tak tedy 6. 10. 2014 se otevřel nový Trojský most a Praha dostala moderní a architektonicky nejhezčí mostní stavbu.