18. 11. 2012

Kde přežívají všechny talenty?

Za poslední roky se v naší malé zemi vyskytlo mnoho pěveckých talentů, ale většinou po skončení soutěží se dál již na obrazovkách TV neobjevují.  Jsou malé výjimky. Díky charitativní činnosti můžeme jednou za rok vidět Anetu Langerovou v programu Koncert pro Světlušku na ČT1.
Komerční televize nakupují a zařazují soutěžní formáty do hlavního vysílacího času, ale díky svým reklamním blokům v podstatě celý projekt pohřbívají a ztrácí sledovanost a množství diváků, kteří do nekonečna posílají hlasovací textové zprávy sms. Obzvláště markantní až únavné jsou reklamní bloky na TV Prima Family. V pořadu Česko Slovensko má talent úvod provedou dva moderátoři, kteří se většinou pouze sami smějí svým slabomyslným kouskům , potom se bombasticky uvede porota. Dále se divák může podívat na první dva výstupy soutěžících a následuje reklamní blok, který je časově delší než celý soutěžní program. No hrůza. Navíc jste ovlivňováni názory panem Jaro Slávikem, kterému se nelíbí čísla kouzelníků a proto už předem je proti nim zaujatý a také soutěžící nesmí mít na sobě kostkovanou košili. Na to je pan Slávik tak háklivý jako býk na červený hadr. Škoda že zapomněl, jak jí sám nosil při natáčení porno gay filmů….a vyplatilo se, že? Nějak se protlačit do branže musíme, ne?
Navíc v porotách těchto projektů jsou občas lidé, kteří si tímto sami kompenzují slábnoucí a v některých případech začínající popularitu. Mají také možnost svými výroky začínající zpěváky výrazně poškodit. Mám na mysli Darinku Rolincovou a Rytmuse. Takové vývozní artikly z pod Tatier snad nemáme zapotřebí.
A co naše Česká veřejnoprávní TV? Co dělá pro nové a začínající zpěváky? Projekt TV Óčko je pro úzkou skupinu diváků. Nemohu se zbavit dojmu, že v hlavním vysílacím čase si tento program pustí tak 3 lidé z tisícovky sledujících TV. Škoda že Česká televize nemá k dispozici nového Dr. Jana Pixu. Ten by vymyslel takovou zpěváckou soutěž na bázi rozhlasové, kdysi populární Houpačky, že by to od nás kupovali v celé EU a možná i dál.
Propagace nových zpěváků je mizivá a dostat se do podvědomí diváků a posluchačů je velmi náročná cesta. Myslím si, že by stálo za to, se nad takovým projektem zamyslet. Vždyť  s formátem Star Dance nevystačíme do nekonečna a ČT1 by pro nové, začínající umělce mohla vzhledem ke své sledovanosti udělat mnohem víc.

Na Letné

Na Letné
Praha