Komerční televize nakupují a zařazují soutěžní formáty do
hlavního vysílacího času, ale díky svým reklamním blokům v podstatě celý
projekt pohřbívají a ztrácí sledovanost a množství diváků, kteří do nekonečna
posílají hlasovací textové zprávy sms. Obzvláště markantní až únavné jsou
reklamní bloky na TV Prima Family. V pořadu Česko Slovensko má talent úvod
provedou dva moderátoři, kteří se většinou pouze sami smějí svým slabomyslným
kouskům , potom se bombasticky uvede porota. Dále se divák může podívat na
první dva výstupy soutěžících a následuje reklamní blok, který je časově delší
než celý soutěžní program. No hrůza. Navíc jste ovlivňováni názory panem Jaro
Slávikem, kterému se nelíbí čísla kouzelníků a proto už předem je proti nim
zaujatý a také soutěžící nesmí mít na sobě kostkovanou košili. Na to je pan
Slávik tak háklivý jako býk na červený hadr. Škoda že zapomněl, jak jí sám
nosil při natáčení porno gay filmů….a vyplatilo se, že? Nějak se protlačit do
branže musíme, ne?
Navíc v porotách těchto projektů jsou občas lidé, kteří
si tímto sami kompenzují slábnoucí a v některých případech začínající
popularitu. Mají také možnost svými výroky začínající zpěváky výrazně poškodit.
Mám na mysli Darinku Rolincovou a Rytmuse. Takové vývozní artikly z pod
Tatier snad nemáme zapotřebí.
A co naše Česká veřejnoprávní TV? Co dělá pro nové a
začínající zpěváky? Projekt TV Óčko je pro úzkou skupinu diváků. Nemohu se
zbavit dojmu, že v hlavním vysílacím čase si tento program pustí tak 3
lidé z tisícovky sledujících TV. Škoda že Česká televize nemá
k dispozici nového Dr. Jana Pixu. Ten by vymyslel takovou zpěváckou soutěž
na bázi rozhlasové, kdysi populární Houpačky, že by to od nás kupovali
v celé EU a možná i dál.
Propagace nových zpěváků je mizivá a dostat se do podvědomí
diváků a posluchačů je velmi náročná cesta. Myslím si, že by stálo za to, se
nad takovým projektem zamyslet. Vždyť
s formátem Star Dance nevystačíme do nekonečna a ČT1 by pro nové,
začínající umělce mohla vzhledem ke své sledovanosti udělat mnohem víc.