25. 5. 2018

Maďarské termální lázně v Hevízu

V roce 2018 jsem si splnil sen a vydal jsem se do termálních lázní do Maďarského Hevízu. I když jsem byl před 3 roky v Luhačovicích, chtěl jsem nějakou lázeňskou změnu. Také se mi podařilo přemluvit i kolegu s jeho manželkou a tak jsme vyrazili z Prahy autem ve čtyřech. Odjezd byl stanoven na 7.4.2018 a jelo se na týden. Ríša a Maruška poznali mou důvěrnou spolucestovatelku Jitku.
Všechno jsem zajistil, to znamená hotel, trasu a v neposlední řadě i objednání zájezdu. Platbu jsem za všechny hradil kartou. Ríša si v tomto roce koupil nové auto Seat a tak ho alespoň otestuje na delší trase. Cestou domů se chceme ještě zastavit ve Vídni. Jenže Ríša měl nápad, abychom se vyhnuli D1 a tak prý pojedeme na České Budějovice, kterým se také vyhneme, a když mi zkolabovala navigace, tak jsme byli odkázáni na rady kolemjdoucích. Ti nám ochotně ukázali cestu na Vídeň, jenom mi bylo podezřelé, že tam vede jenom silnice 3. třídy. Až když jsme minuli ceduli s nápisem Vídeň, tak nám bylo jasné, že v Čechách je také jedna a se smíchem a skřípěním pneumatik jsme pelášili zpět. Z jihu Čech jsme přejeli Moravu a z několika hodinovým zpožděním jsme přejeli z Rakouska do Maďarska. V recepci hotelu s námi již skoro nepočítali. Ještě jednou jsme potom bloudili, když jsme se vraceli z výletu do Budapešti, tak nás Ríša vozil po hezké dálnici, za našeho zpěvu lidových písní a byl zřejmě tak dojatý, že místo do Hevízu jsme téměř skončili až v Záhřebu, v Chorvatsku. Najeli jsme opravdu dost kilometrů, o tom žádná.
Pobyt v Hevízu jsme si nemohli vynachválit. Hotel Palace je skvělý a zároveň nabízí v ceně zájezdu využití bazénu, sauny, výřivky a páry již od 7.00 ráno, až do pozdních hodin. Personál byl ochotný, akorát se mi nelíbilo nařízení, že do jídelny se nesmí vstupovat v krátkých kalhotách a v sandálích. Já blbec jsem nechal doma oblek a kravatu. Na druhé straně zde myslí i na kuřáky a tak tu jsou dvě předzahrádky. Ono vůbec v Maďarsku s tím kuřivem jsou problémy. Neseženete cigarety jako u nás v každé sámošce nebo v nákupním centru, ani v prodejnách s tiskem. Jsou tu obchody s matnými výlohami, jako u nás herny, a jsou opatřeny písmenem T a se značkou, zákaz vstupu osobám mladších 18 let. Tam cigarety koupíte. Jezero Hevíz s termální vodou, o kterém se někdy mluví jako o jezeře zázraků, je také výborné. S rozlohou 4,4 ha (44.000 m²) je to největší termální jezero v Evropě. Nákupy různých druhů paprik, klobás a salámů pořídíte nejlépe na tržištích nebo ve větších nákupních střediscích. Zarazila nás však cena ovoce a zeleniny, která byla vyšší než u nás.
Navštívili jsme ještě městečko Sümeg a obec na poloostrově Balatonu Tihany. Celý krásný týden jsme završili jízdou domů a hledáním levnějšího benzínu, až jsme nakonec dojeli snad jen na benzínové výpary k pumpě, kde byl nejdražší. To nám už bylo jedno, stačilo jen vzkřísit Marušku z infarktového stavu jedním cloumákem a jelo se.



Na Letné

Na Letné
Praha